پیش نیاز آیلتس

موضوع امروز را به پیش نیاز آیلتس (Pre IELTS) اختصاص داده ایم. برای شرکت در هر آزمون و ایجاد آمادگی برای آن، پیش نیازهایی را باید در نظر گرفت. ما را تا پایان دنبال کنید تا با پیش نیازهای IELTS آشنا شوید.

[button color=”pink” size=”medium” link=”https://www.xn--mgbtb3f1z.com/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%B1-%D8%B1%D9%88-%D9%82%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%AF%D9%87/” icon=”” target=”true”]دانلود گرامر رو قورت بده![/button]

پیش نیاز آیلتس

در بخش زیر موضوعات مربوط به پیش نیاز ها را بازگو کرده ایم :

  • تعیین سطح زبان آموز

از مهمترین پیش نیازها، شناخت سطح زبان آموز می باشد. باید میزان تسلط شما برآورد شود تا بتوانید کتاب های مرتبط با سطح خود را خریداری کرده و همینطور برنامه ریزی مطابق با توانایی های خود را تدوین نمایید.

برای تعیین این سطح روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال می توانید در آزمون های مختلف آنلاین یا حضوری شرکت نمایید و از سطح خود باخبر شوید. با این کار به راحتی تشخیص می دهید در کدام مهارت سطح پایینی دارید و در نهایت برای یادگیری آن زمان بیشتری را تخصیص می دهید.

  • جمع آوری منابع آزمون آیلتس

از اصلی ترین پیش نیازها می توان به جمع آوری منابع آیلتس اشاره کرد. شناخت بر کتاب های معتبر و ویژه آیلتس در کسب نمره بالا تاثیرگذار است. تعدادی از داوطلبان تصور می کنند هر کتابی که آموزش زبان انگلیسی باشد یک منبع خوب محسوب می شود در صورتی که این گونه نیست.

باید کتاب هایی را تهیه نمایید که مخصوص آیلتس بوده و در آن ۴ مهارت اصلی آورده شده است. در برخی از این کتاب ها علاوه بر درج مهارت های مختلف زبان انگلیسی، نمونه سوالاتی قرار داده شده است که سبب آماده شدن بیشتر داوطلب می شود.

در بخش بهترین کتاب برای آیلتس، درجه یک ترین کتاب ها را معرفی کرده ایم. با رجوع به این بخش اسامی و محتوا این کتاب ها را مشاهده بفرمایید و با در نظر گرفتن سطح خود یکی را برگزینید.

ضمن اینکه برای انتخاب کتاب می توانید از تجربه داوطلبانی که در آزمون آیلتس شرکت کرده اند استفاده نمایید.

ما پیشنهاد می کنیم منابعی از جمله The Official Cambridge Guide to IELTS و New Insight into IELTS را تهیه کنید چرا که کتاب های کاملی هستند و ۴ مهارت اصلی را کاملا آموزش داده اند.

  • تدوین برنامه ریزی با توجه به سطح زبان آموز

با یک برنامه ریزی حساب شده بهتر می توانید هدف خود را دنبال کنید.

وقتی از نقاط ضعف خود باخبر باشید و منابع استاندارد در اختیار شما باشد بهتر می توانید یک برنامه ریزی اصولی با توجه به توانایی ها و مهلت زمانی باقیمانده انجام دهید.

برای مثال اگر ۶ ماه تا آزمون آیلتس فرصت داشته باشید ایده آل است که روزانه ۶ ساعت برای مطالعه منابع آیلتس اختصاص دهید و همینطور سعی کنید بیشترین زمان برای تقویت مهارتی صرف شود که در آن عملکرد ضعیفی دارید.

ضمن اینکه عده ای از داوطلبان تنها بر 2 یا 3 مهارت تمرکز دارند و مهارتی را که در آن ضعیف هستند تقویت نکرده و منابع آن را مطالعه نمی کنند. این روش منجر به کسب نمره ضعیف و در نهایت رد شدن شما می شود.

دقت داشته باشید که همه مهارت ها از نمره دهی خوبی برخوردار هستند و برای پذیرش در کشورهای انگلیسی زبان موظف به اخذ حداقل نمره ۶ از ۹ هستید. به این ترتیب باید به تمام ۴ مهارت با دقت فراوان پاسخ دهید و بیشترین توان خود را بگذارید تا بهترین نمره اذعان شما شود.

بنابراین برای زندگی در کشورهای انگلیسی باید به این ۴ مهارت مسلط باشید و گرنه رفع نیازهای اولیه برای شما مشکل می شود.

سازمان های مسئول آیلتس این مهارت ها را در نظر گرفته اند تا کیفیت زندگی شما افزایش یافته و مشکلی در آینده برای شما پیش نیاید.

اکنون که شما عزیزان به پیش نیازها شناخت پیدا کردید به سراغ دوره های آن می رویم.

نکاتی درباره دوره پیش نیاز آیلتس :

برخی از موسسه های معتبر در ایران، دوره ای را برگزار می کنند که دوره پیش نیاز آیلتس نامیده می شود. این دوره مخصوص افرادی است که سطح زبان آن ها ضعیف یا متوسط بوده و در نهایت مدرس آن ها را با پیش نیازها آشنا می کند.

ضمن اینکه افرادی که در آزمون آیلتس نمره پایینی کسب کرده اند به این دوره ارجاع داده می شوند تا با آمادگی و دانش بیشتری مجدد در این آزمون شرکت نمایند.

سخن پایانی اینکه دوره پیش نیاز بسیار کارآمد است و در روند آماده سازی داوطلبان تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]

برای دانلود کتاب جامع آموزش گرامر انگلیسی به زبانی ساده و قابل فهم بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://www.learnengli30.com/گرامر-رو-قورت-بده/” icon=”” target=”true”]گرامر رو قورت بده![/button]

[/box]

مطالب مرتبط

مدت زمان امتحان آیلتس

جواب آزمون آیلتس چند روزه میاد

بهترین کتاب برای آیلتس

نمونه سوالات آزمون آیلتس

دیدگاهتان را بنویسید